- 100 kysymyskorttia, joissa 200 kysymystä
- Hauskat ja monipuoliset kysymykset
- Ikäsuositus 7+, sopii koko perheelle
Smart 10 Junior on junioriversio suositusta ja opettavaisesta Smart 10 -pelistä. Smart 10 Junior on suunnattu 7-vuotiaille ja sitä vanhemmille lapsille. Se ei kuitenkaan tarkoita, että sinä aikuisena voisit selviytyä hankalista kysymyksistä liian helposti. Monesti lapset saattavat olla meitä fiksumpia!
Hauskat ja monipuoliset kysymykset
Smart 10 Junior sisältää kysymyslaatikon ja 100 korttia, joissa on 200 uutta kysymystä ja yhteensä 2000 vastausvaihtoehtoa. 100 kysymyskortissa on kysymyksiä sekä etu- että takapuolella, ja jokaisessa kysymyksessä on 10 eri vastausvaihtoehtoa.
Kysymykset kattavat monia eri kategorioita. Kysymyksestä riippuen vastaus voi olla kyllä/ei, nimi, paikka, asia tai vuosi. Jotkin kysymykset ovat luokiteltavia asteikolla 1-10, ja joissakin korteissa kysytään numeroa tai vastausta siihen, mikä symboli tai lippu esitetään.
Kaikki kysymykset on mukautettu lasten osaamistasoon ekaluokkalaisista ylöspäin. Smart 10 Junioria voi kuitenkin pelata koko perhe. Tiedätkö sinä todella yhtä paljon tubettajista, Pokemoneista, uusista artisteista ja elokuvahahmoista kuin lapsesi?
Smart 10 säännöt
Smart 10 Junioria voi pelata vähintään kaksi pelaajaa. Jos pelaajia on enemmän kuin 4, voitte pelata joukkueena.
Ensimmäinen pelaaja/joukkue aloittaa lukemalla kysymyksen. Jos pelaaja tietää yhden mahdollisista vastauksista, hän sanoo ääneen, minkä pelimerkin hän aikoo nostaa pois. Oikea vastaus on kirjoitettu merkin alle. Jos pelaaja arvasi oikein, hän saa pitää pelimerkin. Tämän jälkeen vuoro siirtyy seuraavalle pelaajalle.
Jos pelaaja ei tiedä vastausta, hän voi joko arvata tai jättää väliin. Jos pelaaja arvaa väärin, hän menettää kaikki kierroksen aikana saamansa pelimerkit. Jos pelaaja jättää kysymyksen väliin, hän saa pitää kaikki ansaitsemansa pelimerkit, mutta ei voi arvata kyseisen kysymyskortin kysymyksiin.
Pistelaskuri sisältyy
Kun kaikki pelaajat ovat jättäneet kysymyksen väliin, arvanneet väärin tai kun kaikki merkit ovat loppuneet, kierros päättyy. Tällöin lasketaan yhteen kunkin joukkueen saamien pisteiden määrä ja pisteet lisätään tulostaululle. Pelikortti vaihdetaan uuteen, ja käytetty kortti laitetaan pakan pohjalle.
Korttipidikkeessä on sisäänrakennettu tulostaulu reunassa. Tulostaulussa on erilaisia symboleja: ympyrä, neliö, tähti ja kolmio. Symbolien avulla on helppo seurata pistemäärää ja erottaa joukkueiden pisteet toisistaan.
Joukkue, joka saavuttaa ensimmäisenä ennalta määrätyn pistemäärän, voittaa.
Kätevänkokoinen pakkaus
Smart 10 Junior on kätevän kokoinen ja helppo ottaa mukaan. Pakkaus on kooltaan 12,5 cm x 12,5 cm x 4,5 cm ja painaa n. 400 g.
Tuotetiedot
Mitat: 12,5 cm x 12,5 cm x 4,5 cm
Korttien lukumäärä: 100 kpl
Kysymysten määrä: 200 kpl
2000 mahdollista vastausta
Peliaika: 20+ minuuttia
Pelaajien määrä: 2 tai enemmän